人気ブログランキング | 話題のタグを見る

わたしはわたしに向かってなにかを言った


平成19年(2007年)に書いた詩をお届けします!ご笑覧ください!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

   わたしはわたしに向かってなにかを言った


わたしはわたしに向かってなにかを言った
思いつくことならなんでもよかった
ひとりぼっちのわたしをだれも慰めることはできなかった
あまりに長くわたしは泣き続けていた

ひとりで夜晩くまで起きていたことにわたしは気づいた
わたしは眠れなかった なにも考えてはいなかったのに
なにか熱っぽいものが暗い灯りの中のわたしを悩ませた
わたしはなににも集中できなかった

わたしは低い音でクラシック音楽を聴いた
それはわたしを楽にさせ癒してくれた
それからわたしはベッドに行き すこし香水をつけて横になった

次の朝早く わたしは目が覚めた
雨がやわらかに降っていた それはわたしにはラッキーだと思えた
それまでには 昨晩なにをわたしがわたしに言ったのかを忘れていた

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

上の詩は、はじめは英語で書きました。それを自分で訳してみたのが上の詩です。
英語の詩もあわせてご覧くださいね!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
I said something to myself

I said something to myself
Anything would do that came along
Nobody could console me, by myself
I had been crying too long

I noticed that I sat up alone late at night
I couldn’t sleep ,though I thought of nothing
A sort of fever annoyed me in the dim light
I couldn’t concentrate on anything

I listened to a classical music in low sound volume
It made me feel easy and relieved
Then I went to bed and lay on it with a little perfume

I woke up early in the next morning
It was raining softly, as was lucky for me, I believed
Until then I forgot what I said to myself in the previous evening




by nambara14 | 2007-06-22 16:55 | 新作詩歌(平成19年発表) | Comments(0)